رویدادها آرشیو خبر ها
دهمین اسکودتوی متوالی به دست نمی اید مگر...

دهمین اسکودتوی متوالی به دست نمی اید مگر...

کیه لینی، بوفون همچنین بونوچی و البته همین پیرلو، به خوبی یادتان هست که یوونتوس چه فصلی را به بدترین شکل ممکن شروع کرد؟ مطمئنا یادتان هست، سال 2015 تعدادی از شکست ها در کنار ترس و ابهام از نتیجه نهایی صف کشیده بودند تا همه چیز را نابود کنند و البته مانند همیشه بدخواهان که تاکید داشتند یووه نمی تواند خواسته ها و رویاهای این سال خود را به سرانجامی دلخواه برساند. اما مکس الگری می دانست چه می خواهد، او به خوبی با صبر و آرامش تصمیم به سرگیری اهداف اش کرد. خیلی زود همان اندیشه ها و رویاهایی که مجموعه بیانکونری در سر داشت به حقیقت نزدیک شد و او مسیر تازه را با گره زدن به راه گذشته و آینده پیش برد و موفق شد.

 

اما راز موفقیت او و گروهی که تحت هدایت او بودند چه چیزی بود؟ او فهمیده بود که باز کردن این گره ناخوشایند و پیچیده تنها یک راه دارد و آن درک موقعیت در کنار تمرکز برای رسیدن به هدف است و آن تنها با پیروزی ممکن خواهد بود.

 

همه چیز با پیروزی امکان پذیر میشد و مکس و شاگردانش خیلی روشن و شفاف تصمیم گرفتن با ذهنیتی کاملا تغییر کرده نسبت به ماه های تلخ گذشته، راهی میدان شوند، خیلی زود ضعف ها به قدرت و ناکامی ها به پیروزی تبدیل شد و چرخش روزگار به کام بیانکونری شد.

 

اما حالا همه چیز نسبت به آن دوران فرق دارد، این تیم در هاله های از ابهامات نگرشی و ذهنی قرار گرفته، در دیداری بی نظیر و باشکوه ظاهر می شود و بازی دیگری را به بدترین شکل ممکن به پایان میرساند. هر از گاهی تیمی از هم گسیخته و بی برنامه و در مواقعی با برنامه و باانگیزه ظاهر میشود، این هیچ نشانی از تیمی بابرنامه با سیستمی متمرکز و نگرشی شفاف ندارد، گویی سردرگمی های فصل گذشته در لایه لایه یوونتوس پیرلو جا خوش کرده و تبدیل به نوعی عادت و فرار از حس مسولیت شده، میل پیروزی و سلطه جویی و صدر نشینی در نگاه هیچ یک از بازیکنان یووه نیست و این یعنی مرگ شکوه بیانکونری و اگر پیرلو و تیم اش در اندک روزهای تعطیلات قادر به بازیابی درستی نباشند و نتوانند درک درستی از شرایط کنونی شان داشته باشند و توان تمرکز بر روی هدف را کاملا از دست دهند و ندانند که چه می خواهند و با ذهنیتی آشفته بار دیگر رقابت ها را از سر گیرند، نمی توان به دهمین اسکودتوی متوالی دلخوش بود، هر چند که فوتبال همیشه غیر قابل پیش بینی بوده و این زیبایی فوتبال است و بر همین باور می توان امید داشت که یوونتوس با یک تغییر نگرش و تزریق دوباره خواسته پیروزی و بازگشت روحیه جاه طلبی که خاص دی ان ای یوونتوس است، سال جدید میلادی را با بهترین فرم ممکن شروع و در انتهای فصل دهمین اسکودتوی متوالی را بالای سر می برد.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
طناز احدی مقدم
طناز احدی مقدم«خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: